יום חמישי, 14 בפברואר 2013

לאיזה סדנת רוחניות ללכת? טנטרה? מדיטציה? אולי סדנאות יוגה?

לאחרונה אני מתלבטת לאיזה סדנת רוחניות ללכת. אני אוהבת מאד סדנאות שונות והתפתחות בתחומים רבים ושונים, ולקראת בואו של האביב התחלתי לחקור קצת ולראות איזה סדנאות מתקיימות, גיליתי שפע של סדנאות רבות. כל אחת מהן עוסקת בנושא קצת אחר, אך כולן מצביעות על אותו המקום. אפשר לומר שכולן מובילות לאותו הבית אך בדרכים שונות ומעניינות.

אחת הסדנאות שחשבתי ללכת אליהן היא סדנת טנטרה  - לפעמים המילה הזאת - טנטרה - יכולה להטעות אותנו. בעבר הייתי נרתעת מאד מהמילה טנטרה ומהמחשבה של עירום או מין בתוך קבוצה, אך גיליתי שעולם המושגים שלי מטעה אותי. מרבית סדנאות הטנטרה מתקיימות ללא מין או עירום בתוך הקבוצה, הן עדינות מאד ורגישות מאד. אלו סדנאות שמתעסקות בצ'אקרת הבסיס שלנו, באנרגיית המין שלנו, מתוך הנחה שפצעים רבים ממוקמים דווקא במיניות. אלו סדנאות שפותחות הרבה מטענים חסומים ומאפשרת לנו לחיות את החיים במלואם, שהרי טנטרה זה לא מין, אלא חיים.

התלבטות נוספת שלי היא סדנת מדיטציה - קלאסית יותר, סדנה עם מדיטציות אקטיביות של אושו או מדיטציות יותר פשוטות כמו הויפאסנה. סדנאות כמו אלו הן סדנאות פשוטות, שקטות ומדהימות בעומקן. ריטריט וסאטסאנגים - מפגשי אמת עם מורה כמו קרטר, סדנת מדיטציה, כזו שתמיד מגלים עולמות פנימיים חדשים ושלווה אמיתית ולא תלויה בדבר.

הסתכלתי גם על סדנאות יוגה בתוך ההתלבטויות שלי. יוגה היא האהבה שלי, היא דרך החיים שלי, דרך חיים אוהבת שמכבדת את הגוף, מקרקעת ומרחיבה את התודעה ואופקיה. סופ"ש בו אתרגל יוגה מבוקר עד ערב יכול להישמע מעט אינטנסיבי אבל אין ספק שהדבר מושך אותי מאד. כמו כן זה גם לא פשוט להחליט משום שאלך לסדנה רק עם מורה שאני אוהבת ומתחברת אל לימודו.

הנה כאן ההתלבטויות השונות שיש לי לגבי סדנאות, אני עוד לא החלטתי לאיזו סדנה ללכת אך כשאחליט בהמשך, תוכלו להיות בטוחים שאכתוב חוויות וממצאים מהסדנה שאליה בחרתי ללכת... ובינתיים... שיגיע האביב :)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה